sokovi detoksikacija

Detoksikacija i mršavljenje – 12 lakih koraka

Detoksikacija i mršavljenje – 12 lakih koraka

By 6,2 min readPublished On: 22 listopada, 2022

12 koraka za sigurno mršavljenje i detoksikaciju

Jeste li i vi među onima koji su nakon blagdana odlučili promijeniti prehrambene navike, početi se kretati i konačno smršavjeti? Vjerojatno već znate da ne postoji napitak za mršavljenje ili čudotvorna pilula, stoga nemojte da vas zavaraju razne reklame koje vam obećavaju brzu detoksikaciju i mršavljenje za nekoliko dana. Umjesto toga, rješavajte svoje ciljeve holistički i sustavno.

Za vas smo potražili savjete stručnjaka za prehranu koji vam mogu pomoći da počnete ostvarivati ​​svoje ciljeve.

  1. Započnite dan velikom čašom tople vode.

Voda je najbitnija za život. Raznosi kisik po cijelom tijelu, kontrolira protok krvi, poboljšava probavu i eliminira toksine iz tijela. Svaki dan pijte 2-3 litre čiste vode – to je najbolji način za stalnu detoksikaciju. Zimi pijte toplu ili mlaku vodu. Ako vam dosadi sama voda, dodajte limun, narezani krastavac, đumbir ili listove svježe mente, a možete to obogatiti moringom, spirulinom ili prirodnim vitaminom C (acerola, baobab).

voda detoksikacija
  1. Zamijenite kavu pravim matcha čajem.

Tijekom dana, za više energije, svoju rutinu kave zamijenite zelenim matcha čajem. Izbjegavajte velike količine kave i crnog čaja. Imaju diuretski učinak i mogu uzrokovati dehidraciju. Odlična alternativa je matcha čaj, koji je bogat vitaminima, mineralima i antioksidansima. Pokušajte barem 1 kavu dnevno zamijeniti matchom. Povremeno, za podizanje energije, počastite se nekim domaćim biljnim, kurkuminskim čajem ili čajem za čišćenje tijela s dodatkom morine, koji je pogodan i za dojilje. Tako ćete postupno piti manje kave. Matcho čaj možete pronaći OVDJE.

matcha detoksikacija
  1. Pobrinite se za vašu probavu.

Za dobru probavu ćete najbolje pobrinuti tako da unostie dovoljno dijetalnih vlakana. Odraslima se preporučuje najmanje 30 grama vlakana dnevno. Svakodnevno jedite puno povrća (lisnatog) i voća, jedite mahunarke, cjelovite žitarice (zobene pahuljice, heljda, kvinoja, ječam, proso), slatki krumpir, orašaste plodove i sjemenke. Za dobru probavu, limunadi dodajte topiva vlakna indijskog trputca ili chia sjemenke. Adekvatan unos vlakana učinkovito sprječava fluktuacije šećera u krvi i iznenadne napade gladi.

  1. Vodite računa o dobrim crijevnim bakterijama.

Koje bakterije u našem tijenu hranimo ovisi o tome kakvu hranu jedemo. Najviše patogenih bakterija i parazita hranimo slatkišima, mliječnim, mesnim i rafiniranim proizvodima. Naša hrana tako hrani ili zdravlje ili bolest. Dobrim bakterijama posebno je potrebno povrće, pa je izuzetno važno kakvu hranu jedemo, jer ovisi o tome koje organizme hranimo u svojoj mikrobioti: patogene ili korisne. Budući da smo tijekom blagdana uglavnom hranili patogene bakterije i organizme, ima smisla sada u naše tijelo naselimo dobre probiotičke bakterije kako bi ispravili nastalu neravnotežu, jer ona utječe na funkcioniranje našeg imunološkog sustava i našu dobrobit (razdražljivost, raspoloženje, nedostatak energije).

probava detoksikacija
  1. Osnova vašeg jelovnika neka bude povrće.

Tri četvrtine jelovnika neka predstavlja povrće. Uglavnom zelenolisni. Zimi i u rano proljeće jedite sezonsku salatu, špinat, pripremite zelene juhe od bundeve, graška, kelja. Za ručak pripremite narezano sirovo povrće i umočite ga u humus, namaz od suncokretovih sjemenki ili na komad integralnog kruha namažite avokado i dodajte mladi špinat ili rukolu.

  1. Pobrinite se da unosite dovoljno klorofila.

Pripremite bogati zeleni smoothie (s ¾ lisnatog povrća i 1 komadom voća) ili svježe cijeđeni sok od mrkve, jabuke, kelja i đumbira. U mlaku vodu možete pomiješati i moringu, spirulinu i prirodni vitamin C kada vam ponestane vremena za svježe cijeđeni sok ili smoothie. Ova mješavina će pomoći vašem tijelu da dobije dovoljno klorofila, vlakana, vitamina, minerala, antioksidansa i enzima.

  1. U vašu prehranu dodajte magnezij.

Ako ste pojeli puno slatkiša i slatkiša (ili volite deserte općenito), popili ste malo alkohola, bili ste pod većim stresom, imate glavobolje ili zatvor, imate lupanje srca, tjeskobu, tjeskobu, napade panike, onda svakako dodajte magnezij. Šećer jako iscrpljuje zalihe magnezija, a ujedno inhibira rad imunološkog sustava. Grčevi su znak ekstremnog oblika nedostatka magnezija u tkivima. Magnezij je osnovni mineral koji će pomoći u raskiseljavanju vašeg tijela. Unosite samo dobre oblike magnezija (u obliku citrata) i izbjegavajte magnezijeve soli i karbonate.

  1. Vodite računa o kvalitetnom snu.

Spavanje je iznimno važno u trenutnoj dobrobiti, fokusu i samokontroli. Tijekom spavanja tijelo se regenerira i detoksificira, a vaš se mozak doslovno puni energijom i uklanja otrovne misli koje se nakupljaju tijekom dana. Spavate li dovoljno (najmanje 7 do 8 sati dnevno), tijelo će se djelomično detoksicirati, a vi ćete lakše pratiti svoje ciljeve.

  1. Pobrinite se za više kretanja.

Nije se potrebno upisivati ​​na vođenu vježbu već u prvom tjednu nakon praznika, dovoljno će biti odvojiti barem pola sata dnevno za šetnju prirodom. Započnite dan nekom vježbom, a tijekom vikenda odvojite više vremena za rekreaciju, otiđite u obližnju šumu na duže pješačenje ili vožnju biciklom.

  1. Unosite dovoljno vitamina i minerala.

U početku se ne treba brinuti o kalorijama, već se radije usmjerite na hranu bogatu nutrijentima koja će vas ojačati dovoljnom količinom vitamina, minerala i antioksidansa, na koje često zaboravljamo tijekom blagdana. Vitamini i minerali sudjeluju u reakcijama metabolizma hranjivih tvari i tako pomažu u uspješnom mršavljenju, regulaciji šećera u krvi i doprinose našoj dobrobiti. Jedući cjelovitu hranu bogatu vitaminima i mineralima zadovoljit ćete potrebe organizma za hranom, a pritom smanjiti želju za nezdravim i prerađenim proizvodima, što se često može objasniti nedostatkom određenih nutrijenata. Naime, naše tijelo je sklono tome da “traži” hranu koja će ga uravnotežiti u slučaju biokemijske neravnoteže. Zimi i u rano proljeće u prehranu možete uključiti ključne dodatke prehrani kao što su vitamin C i D, cink, magnezij i kvalitetni probiotici.

vitamini detoksikacija
  1. Navečer poslije 18. sati nemojte više jesti ili barem nemojte jesti tešku hranu.

Počastite se toplom juhom od povrća ili proteinskim napitkom. Tijekom mršavljenja dobro je navečer jesti proteinsku hranu s neograničenom količinom povrća. Tako u tijelu neće biti viška energije, koji nam tijekom spavanja, kada smo manje aktivni, ne treba toliko koliko tijekom dana. U juhu od povrća možete umiješati kuhanu kvinoju, koja je bogata proteinima, ili možete pripremiti juhu od povrća i u nju umiješati žlicu proteina graška.

  1. Nemojte postaviti previše ciljeva odjednom.

Želimo promijeniti prehranu, odreći se svih slatkiša, početi ići u teretanu, smršaviti i po mogućnosti prestati pušiti. Toliko ciljeva odjednom može se postići samo na kratak rok, dok je motivacija dovoljno visoka. Međutim, prije ili kasnije ćete ostati bez volje, a sve promjene će se pokazati kao preveliki stres za tijelo. Tada ćete odustati i vratiti se na stari put. Kako biste to izbjegli, počnite s malim koracima i zadajte si samo jedan cilj – na primjer, poboljšati svoje prehrambene navike.

Mali koraci vode do velikih promjena, stoga nemojte biti nestrpljivi. Cilj bi vam trebao biti dugoročna promjena navika, što vrijedi i nakon blagdana.