Zeleni čaj za zdravlje i zdravo mršavljenje

250
zeleni čaj

Jeste li se ikada pitali koji se sve sastojci nalaze u zelenom čaju? Pun je polifenola, fitokemikalija sa svojstvima antioksidansa koji ovom čaju daju karakterističan i pomalo gorak okus.

  • Zeleni čaj sadrži šest osnovnih polifenola, poznatih kao katehini.
  • Zeleni čaj sadrži više katehina nego crni čaj.
  • EGCG (Epigallocatechin gallate) je najaktivniji i najviše istražen katehin zelenog čaja.
  • Zeleni čaj sadrži alkaloide poput kofeina (iako manje nego crni čaj) koji mu daje stimulirajuća svojstva.

U zelenom čaju ima preko 300 sastavnica i upravo njihova kombinacija daje efikasne rezultate za zdravlje. Zeleni čaj je bogat polifenolima, osobito EGCG-om koji je snažan antioksidans.

Zeleni čaj dolazi iz Kine gdje ga poznaju još od davnina. Narodna medicina vjerovala je da zeleni čaj liječi skoro sve bolesti, od glavobolje, zubobolje pa do psihičkih oboljenja, recimo depresije. Danas je znanstveno dokazano ljekovito djelovanje zelenog čaja pa ga se preporučuje piti što više.

Zeleni čaj sadrži i kofein koji stimulira probavu. Količina kofeina je manja nego u kavi što je dobro jer se čaj može piti više puta dnevno bez da se unese previše kofein.

Šalica zelenog čaja sadrži oko 50-100 mg kofeina i 300-400 mg polifenola koji su zaslužni za antioksidativni učinak čaja. Zeleni čaj osim što potiče mršavljenje, utječe na detoksikacijske procese u tankom crijevu, jetri, plućima.

Zeleni čaj pomaže u prevenciji karcinoma pluća, gastrointestinalnog trakta te kod karcinoma koji ovise o razini estrogena primjerice raka dojke. Osobe koje koriste koagulante, koje pate od nesanice, visokog tlaka, astme i srčanih problema prije konzumacije zelenog čaja, trebale bi se konzultirati s liječnikom.

Većina nutricionista se slaže kako se prednosti zelenog čaja ne bi trebale umanjivati raznim drugim aromama ili šećerima. Ako čaj sadrži šećere onda može sadržavati više kalorija, što neće doprinijeti topljenju masnoća. Kao i bilo koja druga namirnica, zeleni čaj ima rok trajanja – što je svježiji veća je djelotvornost.