Zdravstvene prednosti rajčice

81
prehrana

Konzumiranje rajčice i proizvoda na bazi rajčice povezano je s poboljšanjem zdravlja kože i manjim rizikom od srčanih bolesti i raka.

Prehrambene činjenice rajčice

Sadržaj vode rajčice je oko 95%. Ostalih 5% sastoji se uglavnom od ugljikohidrata i vlakana.

Hranjivi sastojci u maloj sirovoj rajčici (od 100 grama):

  • Kalorije: 18
  • Voda: 95%
  • Proteini: 0,9 grama
  • Ugljikohidrati: 3,9 grama
  • Šećer: 2,6 grama
  • Vlakna: 1,2 grama
  • Masnoća: 0,2 grama

Zdravlje srca

Srčane bolesti uključujući srčane udare i moždani udar – najčešći su uzrok smrti na svijetu. Ispitivanje muškaraca srednjih godina povezalo je nisku razinu likopena i beta-karotena u krvi s povećanim rizikom od srčanih i moždanih udara.

Sve veći broj dokaza iz kliničkih ispitivanja upućuje na to da suplementacija likopenom može pomoći u snižavanju LDL (lošeg) kolesterola. Klinička ispitivanja proizvoda od rajčice pokazuju koristi protiv upale i markera oksidativnog stresa. Oni također pokazuju zaštitni učinak na unutarnji sloj krvnih žila i mogu umanjiti rizik od zgrušavanja krvi.

Prevencija raka

Rak je nekontrolirani rast nenormalnih stanica koje se šire izvan svojih normalnih granica, često upadajući u druge dijelove tijela.

Promatrane studije zabilježile su povezanost rajčice i proizvoda od rajčice sa manjim pojavama karcinoma prostate, pluća i želuca. Iako se smatra da je visok sadržaj likopena odgovoran, potrebno je kvalitetno istraživanje ljudi da bi se potvrdio uzrok ovih koristi. Studija na ženama pokazuje da visoka koncentracija karotenoida – koja se nalazi u velikim količinama u rajčici – može zaštititi od raka dojke.

Zdravlje kože

Rajčice se smatraju korisnim za zdravlje kože. Hrana na bazi rajčice bogata likopenom i drugim biljnim spojevima može zaštititi od opeklina od sunca. Prema jednom istraživanju, ljudi koji su jeli 40 grama paradajza ili paradajz paste koji osigurava 16 mg likopena – s maslinovim uljem svaki dan u trajanju od 10 tjedana, imali su 40% manje opeklina od sunca.

Svježa rajčica ima malo ugljikohidrata. Sadržaj ugljikohidrata sastoji se uglavnom od jednostavnih šećera i netopljivih vlakana. Rajčica se uglavnom sastoji od vode.