Zdravlje

Zdravstvene prednosti peršina i njegova upotreba u kulinarstvu

zdrava hrana

Peršin je cvjetna biljka porijeklom iz Sredozemlja. Dvije najčešće vrste su francuski kovrčavi i talijanski ravni listovi.

Tijekom godina, peršin se koristio za liječenje stanja poput visokog krvnog tlaka, alergija i upalnih bolesti.

Danas se naširoko koristi kao svježa kulinarska biljka ili sušeni začin. Svijetle je zelene boje i ima blag, gorak okus koji se uklapa u mnogo recepata.

Peršin je često označen kao jedna od najmoćnijih biljaka protiv bolesti. Peršin pruža veliku hranjivu vrijednost i nudi mnoge potencijalne zdravstvene koristi.

Sadrži mnogo važnih hranjivih sastojaka. Peršin nudi mnogo više hranjivih sastojaka nego što ljudi mogu zamisliti.

1/2 šalice (30 grama) svježeg, nasjeckanog peršina sadrži:

  • Kalorije: 11 kalorija
  • Ugljikohidrati: 2 grama
  • Proteini: 1 gram
  • Masnoće: manje od 1 grama
  • Vlakna: 1 gram
  • Vitamin A: 108% referentnog dnevnog unosa (RDI)
  • Vitamin C: 53% RDI
  • Vitamin K: 547% RDI
  • Folat: 11% RDI
  • Kalij: 4% RDI

Biljka je bogata mnogim vitaminima, posebno vitaminom K koji je potreban za pravilno zgrušavanje krvi i zdravlje kostiju.

Peršin je također sjajan izvor vitamina A i C – važnih hranjivih sastojaka s antioksidacijskim svojstvima. Uz to, vrlo je malo kalorija u peršinu, a još je prepun okusa, što ga čini izvrsnim niskokaloričnim sastojkom za mnoge recepte.

Jednostavno dodavanje vašoj prehrani

Peršin je izuzetno svestran i jeftin izbor okusa.

Osušenu verziju možete koristiti kao sastojak u raznim receptima. Može poboljšati okus juha, gulaša i umaka od rajčice. Uz to, on se često kombinira s drugim biljem u talijanskim receptima.

Svježi peršin također je izvrstan dodatak domaćim preljevima za salatu, marinadama i receptima s morskim plodovima. Mnogi ljudi koriste svježe grančice u receptima za koje nije potrebno kuhanje ili dodavanje bilja na kraju razdoblja kuhanja.

Predlažemo još nekoliko načina korištenja peršina u kulinarstvu

  • Umiješajte svježe lišće u domaći umak od chimichurrija.
  • Pomiješajte sitno sjeckane listove u preljev za salatu.
  • Na vrhu jela sa lososom pospite svježe ili osušene listove.
  • Stabljike sitno nasjeckajte i dodajte salati od krumpira.
  • Dodajte suhe pahuljice u domaćem umaku od rajčice.
  • Zanimljivo je da biljka može djelovati kao prirodni osvježivač daha, pa možete i žvakati grančicu dok kuhate kako biste osvježili dah.

Da biste produžili vijek svježeg peršina, zamotajte ga u vlažni papirnati ručnik i čuvajte u zatvorenoj posudi u hladnjaku.

Petra Spaći

O Petra Spaći

Volim glazbu i sport. Uz to hobi mi je kuhanje. Volim se zdravo i raznoliko hraniti. Kuhanjem i eksperimentiranjem širim repertoar te ga pišući dijelim s drugima.

Povezane objave