Zašto su inćuni zdravi!?

6001

Danas, puno vrsta riba dostupnih na tržištu sadrže toksične količine kemikalija, što može dovesti do štetnih učinaka na zdravlje. Jedna od tih kemikalija je živa.

Uobičajeno, velike ribe sadrže velike količine žive jer je postotak izravno proporcionalan njihovu životnom vijeku. Primjer ribe koja ima puno žive je tuna. Male ribe, poput inćuna, sadrže najmanju količinu žive jer ju ne mogu zadržati.

No, osim niske količine žive, inćuni nude impresivne količine hranjivih tvari od kojih sigurno možete imati koristi. Nastavite čitati kako biste saznali više o ovoj ribi i zašto je dobro da je dodate u svoju prehranu.

Inćuni su stoljećima dio kulinarskog svijeta, rimska civilizacija koristila je inćune za svoje jelo “garum”, koje se radi od inćuna, slane vode, ribljeg mesa i aromatičnog svježeg bilja. To se obično koristi kao jelo ili kao dodatak različitim jelima. Inćune su također jeli sirove jer su vjerovali da imaju efekt afrodizijaka.

Danas, inćuni su dostupni svježi, sačuvani u staklenim posudama ili konzervama, ili osušeni. Zbog njihovog čudnog mirisa, ljudi često okreću nos i odbijaju čak i pokušati s inćunima. No, zajedno s njihovim odbijanjem da jedu ovu ribu, odbijaju zdrave količine omega-3 masnih kiselina, vitamina i mnogo više hranjivih tvari potrebnih za funkcioniranje tijela.

Inćuni protiv Sardina: Koja riba je bolja?

Sardine i inćuni obično se lako zamjene zbog sličnosti u boji, veličini i načinu proizvodnje. No osim toga, obje ove ribe ispunjene su hranjivim sastojcima i sadrže najmanji broj štetnih kemikalija koje obiluju u većim vrstama riba. Iako su istovjetni na više načina, lako razlikujemo jedne od drugih.

Sardine su vrsta haringe i nose ime s otoka Sardinije. Obično se nalaze u vodama Atlantika i Sredozemlja, a najviše ih ima od lipnja do studenog. Oni su veći od inćuna, duljine 12 do 20 centimetara tijekom zrelosti.

S druge strane, inćuni su tanji i manji od srdela. Obično su manji od 15 centimetara. Za razliku od srdela, inćuni su dostupni tijekom cijele godine u Atlantiku i Pacifiku, iako nisu ograničeni na ove regije.

Najlakši način za razlikovanje jedne od drugih je njihova boja. Sardine imaju svjetliju nijansu od inćuna. One također imaju okrugle tamne mrlje na njihovim tijelima. Inćuni imaju zelenkastu boju i mogu se čak pojaviti plave kad se svjetlost reflektira na njihovoj ljusci. Imaju i veće oči od sardina, dok srdele imaju nižu čeljust koja izviruje više nego kod inćuna.

Što se tiče okusa, inćuni imaju intenzivniji okus od srdela. Zbog toga kuhari i kulinarski entuzijasti dodaju male količine inćuna na jela kako ne bi prevladali okuse drugih sastojaka.

Nutricionistički, obje vrste riba daju zdrave masne kiseline, proteine, vitamine B i kalij u različitim količinama. Sardine imaju više omega-3, B12 i željeza, dok inćuni imaju više kalcija, fosfora i vitamina D. Hranjive razlike između te dvije ribe pokazuju da obje imaju pluseve i minuse, ali to ne znači da je jedna od ovih bolja.

Iako su inćuni mali i obično ih dodaju u recepte samo za pojačavanje okusa, oni zapravo sadrže velike količine minerala i hranjivih tvari. Čak dodavanje male kolićine inćuna u zdjelu može podići cijeli nutritivni sadržaj.

Evo nekoliko zdravstvenih prednosti koje možete dobiti od inćuna:

Inćuni smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti

Inćuni imaju velike količine omega-3 masnih kiselina, zdravih nezasićenih masti koje pomažu u sprečavanju upale i kardiovaskularnih bolesti. Osim toga, oni imaju dobre količine kalcija i magnezija, esencijalnih minerala koji reguliraju krvni tlak i cirkulaciju. Njihov sadržaj niacina također doprinosi snižavanju kolesterola i triglicerida.

Inćuni su dobri za zdravlje kostiju

Ova vrsta ribe sadrži kalcij, magnezij i fosfor, koji pomažu tijelu da održava i poboljšava zdravlje i rast kostiju.

Inćuni pomažu u popravljanju tkiva i stanica

Inćuni su obilni proteinima koji su potrebni za normalan rad metabolizma i popravak tkiva. To pomaže u pokretanju iscjeljujućeg učinka u tijelu, osobito kada je prisutna šteta ili ozljeda.

Inćuni pomažu u gubitku tjelesne težine

Inćuni imaju malo kalorija i puno bjelančevina. Visoke količine bjelančevina daju vam osjećaj sitosti, a također istovremeno ograničavate unos kalorija.

Zaključak:

Inćuni su male ribice koje možemo upotrijebiti na više naćina. Bilo da ih jedemo sirove ili kao dodatak nekom receptu ili slane i ukiseljene imati ćemo puno koristi od njih te je njihova zdravstvena korist za naše tijelo neupitna. Zato dodajte inćune u vašu prehranu i nećete pogriješiti.