Špinat, smeđa gorušica, kelj i potočarka – benefiti najzdravijih zelenih namirnica

52
zdrava hrana

Kupnja zdrave i hranjive hrane ne znači samo da ćete jesti ukusna jela. Kada jedete zdravu hranu, pomažete pri poboljšanju općeg zdravlja – bilo da se radi o izgradnji mišića, izoštravanju uma ili jačanju srca. U ovom članku predstavljamo glavne benefite i razloge zašto konzumirati ove zelene zdrave namirnice. Benefiti špinata, kelja, potočarke i smeđe gorušice vrlo su snažni.

Špinat:

Popajevo omiljeno povrće izvrstan je izvor ne samo bjelančevina, već i vitamina A i C, antioksidanata i folata zdravih za srce. Jedna šalica ove zelene super hrane ima gotovo toliko proteina koliko tvrdo kuhano jaje. Želite dobiti najveći nutritivni prasak za svoje kune? Obavezno kupujte i kuhajte špinat, umjesto da ga jedete sirovog. Ova metoda kuhanja pomaže pri zadržavanju vitamina i olakšava tijelu apsorpciju zelenog sadržaja kalcija. Dodajte šaku špinata juhama, proteinskim šejkovima, omletima, jelima s tjesteninom ili ga jednostavno jedite samostalno i začinite paprikom, češnjakom, maslinovim uljem i sokom limuna.

Smeđa gorušica:

Još jedno povrće koje je vrijedno mjesta u prehrani je smeđa gorušica. Kada se kuha na pari, ona osiguravaju ogromnih 922 posto vašeg RDI za vitamin K, 96 posto vitamina A i 47 posto vitamina C po jednoj šalici, a imaju i niz svojstava za borbu protiv bolesti zahvaljujući visokom udjelu glukozinolata. Glukozinolati su biljne kemikalije koje vaše tijelo pretvara u izotiocijanate koji dokazano sprečavaju nastanak raka. Zapravo, prema pregledu u časopisu Current Pharmaceutical Design, glukozinolati mogu zaštititi od bolesti i čak predstavljati terapijsku strategiju protiv nekoliko oblika smrtonosne bolesti.

Kelj:

Kelj je definitivno imao svoj trenutak i užitak na suncu jer je upio mnoge energetske vrjednost jer što se tiče zdravog povrća, svakako je vrijedno hvale. Zeleni kelj pun je hranjivim tvarima koje poboljšavaju zdravlje poput vitamina A, fosfora i B vitamina te folata, a može se pohvaliti dvostrukim vitaminom C kao špinat. Dakle govorimo o još jednoj prehrambenoj zvijezdi. Nadalje, istraživanje u časopisu JRSM kardiovaskularne bolesti utvrdilo je da visoka dnevna konzumacija zelenog lisnatog povrća (poput kelja) značajno smanjuje učestalost nekoliko vrsta kardiovaskularnih bolesti, vodećeg uzroka smrti među ženama u SAD-u. Povrće je svestrano koliko pa ga slobodno dodajte u niz jela u rasponu a od jaja do takosa i pića poput sokova i smoothieja.

Potočarka:

Sljedeći put kad pripremate salatu, zašto ne bacite neku vodenu kremu? Za to je savršena ljekovita potočarka. Zeleno povrće kao što je potočarka izvrstan je izvor folata koji dokazano potiče mršavljenje. Zapravo, istraživanje u britanskom časopisu Nutrition otkrilo je da oni s najvišom razinom folata gube oko 8,5 puta veću težinu prilikom dijeta od onih s najnižom razinom folata. Što je više? Odvojena studija u British Journal of Cancer otkrila je da veći unos folatnih dijeta umanjuje rizik od karcinoma dojke. Uz vodenu krešu, drugi dobri izvori folata nalaze se u špinatu, šparogama i papaji.