Zdravlje

Prehrambene blagodati trešanja

zdrava hrana

Trešnje su mali, okrugli, duboko crveni koštunjasti plodovi koji su zreli obično u razdoblju od lipnja do srpnja. Ovisno o sorti, kojih ima na stotine, njihova veličina i okus mogu varirati, ali obično spadaju u dvije kategorije: slatke ili kisele.

Slatke trešnje najčešće se jedu čim se uberu, dok se kisele trešnje više koriste u kuhanju. Još poznatije sorte trešanja uključuju crnu višnju, morello i španjolsku višnju. Sve trešnje imaju košticu u sredini koja se mora ukloniti prije jela ili kuhanja.

Prehrambene blagodati trešanja

Trešnje su dobar izvor vlakana, vitamina i minerala, uključujući kalij, kalcij, vitamin A i folnu kiselinu. Također su dobro poznata po svojim antioksidacijskim svojstvima. Porcija od 14 trešanja smatra se dovoljnom u 5 dana.

Mogu li trešnje smanjiti upalu?

Antioksidanti su vitalni za dobro zdravlje jer štite naše stanice od oštećenja uzrokovanih oksidansima ili slobodnim radikalima. Trešnje sadrže antioksidante poznate kao antocijanini i cijanidin koji mogu imati protuupalno djelovanje, a početna istraživanja pokazala su da bi ti antioksidanti mogli biti korisni u upalnim stanjima kao što je artritis, mada je potrebno više istraživanja kako bi se ti rezultati mogli ponoviti u istraživanjima na ljudima.

Mogu li trešnje smanjiti krvni tlak?

Istraživanje Britanskog časopisa za prehranu otkrilo je da sok od višnje može pomoći u snižavanju krvnog tlaka zbog visokog sadržaja polifenola.

Mogu li trešnje ubrzati oporavak nakon vježbanja?

Tijekom godina provedeno je poprilično mnogo istraživanje trešanja, posebno višanja i uloge koju mogu imati u oporavku od vježbanja i napora općenito. Istraživanje Journal of the International Society of Sports Nutrition utvrdilo je da je konzumiranje soka od višnje sedam dana prije i za vrijeme napornog trčanja, umanjilo bolove u mišićima nakon trčanja. Druga manja studija otkrila je da sok od višnje pomaže da se oporave i funkcioniraju mišići nakon napornih vježbi.

Mogu li trešnje poboljšati san?

Kisele trešnje sadrže visoku koncentraciju ključnih fitokemikalija, uključujući melatonin koji je uključen u regulaciju naših ciklusa spavanja. Malo je mješovito istraživanje da li trešnje, posebno sok od višnje, imaju koristi onima koji imaju problema sa spavanjem, ali znakovi ohrabruju. Istraživanje Europskog časopisa za prehranu otkrilo je da sok od trešanja blagotvorno poboljšava san i u kvaliteti i u trajanju, a može biti od koristi onima koji su poremetili san, dok druga mala studija sugerira da sok od višnje može biti koristan onima koji imaju nesanicu.

Petra Spaći

O Petra Spaći

Volim glazbu i sport. Uz to hobi mi je kuhanje. Volim se zdravo i raznoliko hraniti. Kuhanjem i eksperimentiranjem širim repertoar te ga pišući dijelim s drugima.

Povezane objave