Najzastupljeniji vitamini i minerali u Batatu (slatkom krumpiru)

90
zdrava hrana

Slatki krumpir (Ipomoea batatas) je podzemni gomolj. Bogat je antioksidansom koji se zove beta karoten, koji je vrlo učinkovit u podizanju razine vitamina A u krvi, posebno kod djece. Slatki krumpir je hranjiv, bogat vlaknima, vrlo čvrste teksture i ukusan. Može se jesti kuhan, pečen ili pržen.

Slatki krumpir je obično narančaste boje, ali postoji i u drugim bojama poput bijele, crvene, ružičaste, žute i ljubičaste. Ovaj članak govori o svemu što trebate znati o vitaminima i mineralima u slatkom krumpiru. Slatki krumpir odličan je izvor beta karotena, vitamina C i kalija.

Najzastupljeniji vitamini i minerali u ovom povrću su:

  • Pro-vitamin A – Slatki krumpir bogat je beta karotenom koji vaše tijelo potiče na proizvodnju vitamina A. Samo 100 grama ovog povrća osigurava preporučenu dnevnu količinu vitamina A.
  • Vitamin C – Ovaj antioksidans može smanjiti trajanje prehlade i poboljšati zdravlje kože.
  • Kalij – Važan za kontrolu krvnog tlaka, ovaj mineral može smanjiti rizik od bolesti srca.
  • Mangan – Ovaj mineral u organizmu važan je za rast, razvoj i metabolizam.
  • Vitamin B6 – Ovaj vitamin igra važnu ulogu u pretvorbi hrane u energiju.
  • Vitamin B5 – Poznat i kao pantotenska kiselina, ovaj vitamin se nalazi u određenoj mjeri u gotovo svim namirnicama.
  • Vitamin E – Ovaj snažni antioksidans topljiv u mastima može vam pomoći zaštititi tijelo od oksidativnih oštećenja.

Slatki krumpir vjerojatno je zdraviji od običnog krumpira. Oni imaju niži GI, više vlakana i velike količine beta karotena. Slatki krumpir odnosno Batat može imati niz blagodati, uključujući poboljšanje regulacije šećera u krvi i smanjenje mogućnosti oksidativnih šteta.