Keto dijeta – savjeti i popis namirnica koje treba jesti, a koje izbjegavati

747
zdrava dijeta

Vjerojatno ste do sad na dosta mjesta pročitali ili se upoznali sa benefitima keto dijete. Ova dijeta vrlo je poznata i također ju veliki broj javnih ličnosti promovira, ne samo kao način da se održi kilaža, ili da se smršavi, nego i za zdrav način života.

Ako imate želju da smršaviti na efektivan način, a pritom ne trenirate i ne zanimaju vas umjetni preparati, ovaj članak je za vas. U nastavku pročitajte što keto dijeta podrazumijeva i kako započeti njome.

Namirnice koje smijete jesti

  • Meso i jaja – riba, govedina, janjetina, divljač
  • Zeleno povrće – kelj i špinat
  • Povrće koje raste iznad zemlje – brokula i karfiol
  • Punomasni mliječni proizvodi – kajmak, sir, maslac
  • Orašasti plodovi i sjemenke – makadamija, orasi, sjemenke suncokreta
  • Avokado i bobičasto voće – maline, borovnice i ostalo bobičasto voće koje ima manji utjecaj na glikemijski indeks
  • Zaslađivači – stevia, eritritol
  • Masne namirnice – kokosovo ulje, umaci i umaci za salate, zasićene masti i slično

Namirnice koje treba izbjegavati tokom ove dijete

  • Žitarice – pšenica, kukuruz, riža
  • Šećer – med, agava, javorov sirup
  • Voće – jabuke, banane, naranče
  • Ostale zaslađene namirnice

Zapamtite da je keto dijeta jako bogata mastima, umjereno bogata proteinima i jako malo ugljikohdrata. Prema tome bi unos nutrijenata trebao biti oko 70% masti, 25% proteina i 5% ugljikohidrata.