Zdravlje

Kako jesti masnoće i sačuvati zdravlje?

zdravlje

Suočite se s mastima! Vrijeme je da se suočite s mastima i otkrijete koliko zapravo znate o dobrim i lošim mastima u svojoj prehrani. Jeste li se ikada upitali kako zadržati zdravlje a da i dalje konzumirate masnoće? Više o tome donosimo u današnjem članku.

Sva hrana sadrži masnoće – čak i mrkva i zelena salata imaju malu količinu – ali neke masti su bolje od drugih. Masti naravno pružaju puno kalorija, ali i one se mogu puniti hranjivim tvarima. U stvari, neke su opisane kao “esencijalne masti” i od ključne je važnosti da ih uključite u svoju prehranu

Dnevnih kalorija masnoće ne bi trebalo iznositi više od 35% (oko 70 g za žene ili 90 g za muškarce). Iako mnogi od nas ne premašuju ovo, obično jedemo previše pogrešne vrste masti i premalo dobrih masti.

Koje su masti dobre za vas?

Mediteranska prehrana bogata zdravim mastima iz maslinovog ulja, orašastih plodova, sjemenki i ribe, pokazala je da smanjuje rizik od srčanih i moždanih udara.

  • Dokazalo se da maslinovo ulje snižava krvni tlak i ukupni kolesterol. Sadrži 99 kalorija po žlici, pa ga koristite štedljivo.
  • Orašasti plodovi su puni dobrih masti, uključujući omega-3 masne kiseline kratkog lanca. Studije pokazuju da umjerena konzumacija može smanjiti rizik od srčanih bolesti – i čini odličnu užinu!
  • Masna riba sadrži visoku razinu omega-3 masnih kiselina dugog lanca, za koje se smatra da su važne za zdravlje. Ova vrsta omega-3 povezana je s razvojem mozga i funkcijom zglobova. Losos, skuša i sardine odlični su primjeri zdrave, masne ribe.

Koje bi masti trebali smanjiti?

Maksimalno 10% vaše dnevne potrebe za kalorijama treba doći iz zasićenih masti (20 g za žene ili 30 g za muškarce), ali mnogi od nas to prelaze. Zasićene masti nalaze se u kolačima, keksima, siru, maslacu, vrhnju, kokosovom ulju i masnim rezovima mesa. Evo jednostavnih načina za smanjenje unosa zasićenih masti.

  • Izrežite vidljivu masnoću od mesa ili odaberite nemasna jela poput puretine, piletine i laganih svinjskih mesa.
  • Odaberite zreliji sir kako biste mogli imati svu aromu dok koristite manje sira ili odaberite opcije sa smanjenom ili nižom masnoćom.
  • Umjesto vrhnja koristite jogurt s niskim udjelom masnoće.
  • Za kuhanje koristite tekuća biljna ulja poput maslinovog, uljane repice ili suncokreta, umjesto maslaca. Dobro je mjeriti ulje čajnom žlicom, a ne pukim izlijevanjem jer je ulje i dalje visoko kalorično.
  • Koristite metode kuhanja za koje nije potrebno višak masnoće poput prženja, već poput kuhanja na pari u mikrovalnoj i slično.

Petra Spaći

O Petra Spaći

Volim glazbu i sport. Uz to hobi mi je kuhanje. Volim se zdravo i raznoliko hraniti. Kuhanjem i eksperimentiranjem širim repertoar te ga pišući dijelim s drugima.

Povezane objave