Zdravlje

Grah je zdrav i pun proteina – vitalna hranjiva tvar koja igra ključnu ulogu u održavanju tijela

Grah je sjeme iz porodice Fabaceae, poznato pod nazivom porodice mahunarki, graška ili graha. Pristupačni su izvor bjelančevina, vlakana, željeza i vitamina koji nude brojne zdravstvene koristi.

Grah je sjeme cvjetnica iz porodice Fabaceae i svrstava se u mahunarke.

Nekoliko vrsti graha raste u mahunama ili kapsulama koje se razvijaju iz cvjetova. Ostale mahunarke uključuju grašak, kikiriki i leću. Grah je dostupan u suhom, konzerviranom ili smrznutom obliku.

 

Nutricionistički se razlikuju grah ili grah od voska gdje osoba pojede cijelu mahunu.

Grah sadrži aminokiseline koje su građevni blokovi proteina koje tijelo koristi za liječenje i stvaranje novih tkiva, poput kostiju, mišića, kose, kože i krvi. Protein je ključna hranjiva tvar.

 

Postoje mnoge vrste graha. Sušeni grah treba kuhati kako bi bio dovoljno mekan za jelo. Konzervirani i smrznuti grah obično su spremni za jelo nakon zagrijavanja na štednjaku ili u mikrovalnoj pećnici.

Neke od najpopularnijih sorti graha uključuju:

  • lima grah
  • crni grah
  • crnooki grašak
  • soje
  • grah
  • garbanzo grah
  • mornarski grah
  • pinto grah
  • crveni grah

Grah je bogat proteinima: 

Protein je vitalna hranjiva tvar koja igra ključnu ulogu u održavanju i popravljanju tijela. Grah je bogat aminokiselinama.

Postoji 20 aminokiselina, a devet je neophodnih. Postoje i dvije vrste izvora proteina: potpuni i nepotpuni.

 

Životinjski proizvodi, soja i kvinoja su kompletni proteini, što znači da sadrže svih devet esencijalnih aminokiselina.

Međutim, od svih vrsta graha, samo soja sadrži svih devet aminokiselina.

Ljudi mogu kombinirati nepotpune bjelančevine s orasima, sjemenkama, mliječnim proizvodima ili žitaricama uz jedan obrok ili tijekom dana kako bi napravili kompletne proteine.

 

Na primjer:

  • za ručak jedite grah s rižom ili kuskusom
  • imajte crni grah na ručku s bademima ili sirom

 

Grah čini izvrstan izvor proteina za vegetarijance i vegane. Oni su također niži u kalorijama i zasićenim masnoćama od nekih drugih izvora proteina, poput mesa i mliječnih proizvoda s puno masti.

 

Primjeri sadržaja proteina u grahu su:

Posluživanje konzerviranog crnog graha od 1 šalice, odnosno 40 grama (g), sadrži 14,5 g proteina, 16,6 g vlakana i 4,56 miligrama (mg) željeza.

Posluživanje granata edamame od 1 šalice, odnosno 155 g, sadrži 18,5 g proteina, 8,06 g vlakana i 3,52 mg željeza.

 

Petra Spaći

O Petra Spaći

Volim glazbu i sport. Uz to hobi mi je kuhanje. Volim se zdravo i raznoliko hraniti. Kuhanjem i eksperimentiranjem širim repertoar te ga pišući dijelim s drugima.

Povezane objave