Benefiti riba i odabrane top 3 najzdravije ribe

95
zdravlje

Ribe su zdrave i bogate raznim vitaminima i mineralima koji pogoduju organizmu. Izdvojili smo top 3 najzdravije ribe. Opće je poznata činjenica kako je riba najvažniji izvor omega – 3 masnih kiselina koje imaju višestruko povoljno djelovanje na ljudsko zdravlje, primarno kao zaštitnici zdravlja srca i krvnih žila, ali i kao važna karika u razvoju mozga i vida.

Osim toga, riba je izvor vitamina A te vitamina B skupine poput vitamina B3, B6 i B12. Bilo da je riječ o morskoj ili slatkovodnoj ribi ona je i izvor vrijednih minerala poput željeza, cinka, selena i joda, neophodnog za rad štitnjače, a ukoliko sitnu plavu ribu jedemo zajedno s kostima tada je ona i jedan od najboljih izvora kalcija. Riba obiluje i visokovrijednim proteinima, koji sadrže sve esencijalne aminokiseline, a lakše su probavljivi od proteina iz mesa zbog kratkih mišićnih vlakana i niskog sadržaja vezivnog tkiva.

Izdvojili smo top 3 najzdravije ribe a to su Sardine, Koljak i Skuša.

Sardine

Sardine su jedne od najhranjivijih riba; obiluju omega 3-masnim kiselinama koje pomažu regulirati i smanjiti razinu kolesterola u krvi. Sardine su i odlična hrana za mozak jer djeluju na  moždane funkcije i potiču pamćenje. Ova zdrava morska riba jedna je od rijetkih koja se jede cijela. Zato je svaki obrok sardina bogat željezom, kalcijem i vitaminom D i jača kosti. Sardine sadrže i koenzim Q10 koji pozitivno utječe na kardiovaskularni sustav i energiju. Ono čime ne obiluju su živa, pesticidi i kemikalije. Zbog male veličine i kratkog životnog vijeka, ova riba upija vrlo malu količinu štetnih tvari. Sardine je najbolje jesti konzervirane u vodi ili umaku od rajčice, ali ne i u ulju.

Koljak (vrsta bakalara)

Ako ste ikad probali engleski specijalitet “fish and chips”, vjerojatno ste jeli koljak. Ova popularna vrsta bakalara obiluje magnezijem, vitaminom B6 i niacinom. Također sadrži fosfor, koji je važan za zdrave zube i kosti, a tijelo ga koristi u aerobnim i u anaerobnim aktivnostima. Fosfor organizmu pomaže da iskoristi vitamine A, D, E i K. Koljak je niskokalorična alternativa govedini jer tijelu osigurava dovoljne količine proteina. Oko 30 grama koljaka sadrži 18 posto proteina i samo 22 kalorije, dok ista količina govedine sadrži 80 kalorija. Ovu ribu nemjte pržiti u dubokom ulju, već pecite ili pohajte.

Skuša

Skuša je još jedna vrsta male ribe koja je iznimno zdrava. Jedan je od najboljih izvora omega-3 masnih kiselina – ima ih čak dva puta više od hvaljenog lososa,  i odličan je izvor selena koji jača imunološki sustav. Selen u organizmu, zajedno s proteinima, stvara antioksidanse i štiti od izloženosti živi. Zbog dobrog okusa, skuša je jednako ukusna kuhana, na roštilju, ali i sirova, kao sashimi. Izbjegavajte veće primjerke ove ribe jer mogu imati više žive.