7 zdravstvenih benefita kivija

83
zdravlje

Kivi je malo voće koje spaja puno okusa i obilje zdravstvenih koristi. Njihovo zeleno meso je slatko i gipko. Također, pun je hranjivih sastojaka poput vitamina C, vitamina K, vitamina E, folata i kalija. Kivi ima puno antioksidanata i dobar su izvor vlakana. Njihove male crne sjemenke su jestive, kao i smeđa kora, iako će mnogi radije oguliti kivi prije nego što ga pojedu.

Zahvaljujući različitim lokacijama uzgoja, kiviji mogu biti u sezoni tijekom cijele godine. U Kaliforniji se uzgajaju od studenog do svibnja, a na Novom Zelandu od lipnja do listopada.

1. Može pomoći u liječenju astme

Smatra se da velika količina vitamina C i antioksidanata koji kivi sadrži zapravo može pomoći u liječenju osoba koje pate od astme. Jedno istraživanje iz 2000. godine otkrilo je da blagotvorno djeluje na rad pluća kod onih koji su redovito konzumirali svježe voće, uključujući kivi. Svježe voće poput kivija može smanjiti otežano disanje kod osjetljive djece.

2. Potiče probavu

Kivi ima puno vlakana, što je vrlo dobro za probavu. On također sadrži proteolitički enzim zvan aktinidin koji može pomoći u razgradnji proteina. Jedno istraživanje nedavno je otkrilo pouzdani izvor da ekstrakt kivija koji sadrži aktinidin uvelike poboljšava probavu većine proteina.

3. Jača imunološki sustav

Kivi sadrži hranjive sastojke i puno vitamina C. Zapravo, samo 1 šalica kivija pruža oko 273 posto dnevne preporučene vrijednosti. Vitamin C ključan je hranjivi sastojak kada je riječ o jačanju imunološkog sustava kako bi se spriječila bolest. Jedna je studija je čak otkrila da kivi može podržati imunološku funkciju i smanjiti vjerojatnost razvoja bolesti poput prehlade ili gripe. To se posebno odnosi na rizične skupine poput odraslih starijih od 65 godina i male djece.

4. Smanjuje rizik od ostalih zdravstvenih stanja

Oksidativni stres može rezultirati oštećenjem našeg DNK. To može dovesti do zdravstvenih problema. Djelomično zahvaljujući svojim antioksidansima, postoje neki dokazi starije studije da redovita konzumacija kivija ili ekstrakta kivija smanjuje vjerojatnost oksidativnog stresa.

Budući da je oksidativno oštećenje DNA snažno povezano s rakom debelog crijeva, redovita konzumacija kivija može sniziti i rizik od raka debelog crijeva.

5. Može pomoći pri regulaciji krvnog tlaka

Ne samo da plodovi kivija mogu pružiti dodatno pojačanje našem imunološkom sustavu, već nam mogu pomoći i u upravljanju krvnim tlakom. Studija iz 2014. pronašla je dokaze da bioaktivne tvari u tri kivia dnevno mogu sniziti krvni tlak više od jedne jabuke dnevno. Dugoročno, ovo može značiti i smanjeni rizik za stanja koja mogu biti uzrokovana visokim krvnim tlakom, poput moždanog udara ili srčanog udara.

6. Smanjuje zgrušavanje krvi

Osim što nam pomažu u upravljanju krvnim tlakom, kivi zapravo može smanjiti zgrušavanje krvi. Studija sa Sveučilišta u Oslu otkrila je da unos dva do tri kivija dnevno značajno umanji rizik od zgrušavanja krvi. Otkriveno je i da smanjuje količinu masti u krvi. Istraživači su rekli da su ti učinci slični onima dnevne doze aspirina za poboljšanje zdravlja srca.

7. Štiti od gubitka vida

Makularna degeneracija glavni je uzrok gubitka vida, a kivi bi mogao pomoći u zaštiti očiju od toga. Jedno je istraživanje pokazalo da je konzumiranjem tri obroka voća dnevno makularna degeneracija smanjena za 36 posto. Vjeruje se da za ovaj učinak doprinose visoke razine pouzdanog izvora kivia.

Potencijalni rizici

Jesti kivi smatra se sigurnim za većinu ljudi. Glavna iznimka je za one koji su alergični. Znakovi alergije na kivi uključuju svrbež u grlu, natečen jezik, otežano gutanje, povraćanje i osip. Rizik za alergiju na kivi povećava se ako ste alergični i na lješnjak, avokado, lateks, pšenicu, smokve ili sjemenke maka.

U rijetkim slučajevima kivi može usporiti zgrušavanje krvi, povećavajući krvarenje. To bi moglo povećati ozbiljnost poremećaja krvarenja. Ako imate poremećaj krvarenja ili se spremate na operaciju, izbjegavajte jesti kivi.